Kaskadspya

Klockan är strax efter tolv och jag har precis bytt sängkläder och vänt på täcket så det blöta partiet är nere i fotändan på andra sidan sängen (vi har dubbeltäcke).

Minna kaskadspydde nämligen nyss. Det bara sprutade i en båge rakt ut och tre gånget direkt efter varandra.  Tack och lov att det bara är mjölk än så länge… 

Måste varit otäckt för henne och jag kan ju inte påstå att jag ser framemot den dag hon får kräksjuka när hon äter vanlig mat även om jag förstås förstår att den dagen kommer så småningom. Sånt får man på köpet som småbarnsförälder… 

Nu snuttar hon igen och jag hoppas att hon nu får behålla maten och sova gott snart. Lilla hjärtat mitt. 

Hoppas att Ni sover gott i natt!

Ett svar to “Kaskadspya”

  1. Kikar in och läser ikapp på din blogg, så fina bilder på Minna och katterna. Önskar er Gott nytt år (om jag inte gjort det?)

    Minns kaskadspyorna sedan mina barn var små, jisses vilket tryck det är i dom och så skraj man blev första gången.
    Numera är man riktigt van med spyor, ända sedan minsta dottern föddes för nio år sedan har bägge tjejerna åkt på vinterkräksjuka + andra kräksjukor samt att minstingen har migrän som gör att hon kräks nästan varje gång hon har det…så man har blivit riktigt duktig på att briljera med kräkpåsar…och hantera tvättmaskin alldeles yrvaken 😉

    Ha det gott i kylan..nu vill vi ha massa snö!!

Lämna en kommentar