Inga spår

Igår lämnade jag såna här lappar till alla hushåll i övre delen av Åsarna (Felix har nog aldrig förut lämnat västbyn och östbyn). 

Idag har jag haft kontakt med två grannar som sett Felix men båda två sa att de inte sett honom sedan före jul. Och båda två sa att han då hade varit väldigt skygg och det är ju inte alls likt honom. Något måste ha skrämt honom ordentligt… Han brukar ofta vara hos den ena grannen och hon och hennes katt är förtjusta i honom men de hade alltså heller inte sett honom sedan före jul. 

Ikväll var jag ute och gick och ropade på Felix när Minna hade somnat (vi sover hos min mormor i natt så mormor passade henne medan jag var ute). Jag hoppades förstås på att få svar av min älskade killekatt men inte ljud och jag såg också väldigt få kattspår. 

Underbara, älskade Felix vart är du nånstans? Ovissheten äter upp mig inifrån… 

Nu ska jag sova och jag hoppas att min Felix sover lugnt och tryggt och mår bra någonstans. 

Imorgon ska vi fira min äldsta lillasyster, Malin, som tar sin sjuksköterskeexamen! Så häftigt! 

Hjälp mig hitta Felix och håll era tummar för att han mår bra och kommer hem snart! 

Ett svar to “Inga spår”

  1. Ann-Kristin Says:

    Jag hoppas verkligen att han kommer till rätta igen. Kan han vara instängd tror du det har ju varit några riktigt kalla nätter. Har ni något katthem i närheten, ring iså fall någon kan ha lämnat in honom. Har själv två pälsbollar och jobbar som volontär så jag vet vad du går igenom. Styrke kram

Kommentera

