Fördelar med att vakna toktidigt på morgnarna

God morgon gott folk! 

Klockan 04:10 vaknade Minna idag och nu är klockan snart 07:00. Det må vara ganska tungt att kliva upp så tidigt men jag väljer att fokusera på det som är bra istället för att morra över den tidiga timmen. 

Idag har jag bland annat hunnit ge Minna välling i sängen, greja på lite i sovrummet, gett katterna frukost, sminkat mig, ätit frukost tillsammans i lugn och ro, satt på en tvätt, städat kylskåpet och satt upp en gardinstång. Inte så dumt att få lite gjort! Allt handlar om hur man väljer att se på saker och jag försöker i regel leva efter orden ”Focus on the good stuff”. 

Och just nu sitter jag i soffan med en liten älskling i famnen som håller på att somna. När hon somnat ordentligt ska jag lägga ner henne och lägga mig själv bredvid och passa på att sova en stund jag också. 

Sen ska vi åka på kyrkis i Oviken med Lollo och Amelia, det blir mysigt och trevligt. 

Vi som är uppe färe tuppen önskar Er en bra start på dagen och  en fortsatt härlig dag! 

Kommentera

