MINNA 1 ÅR! 

Idag är det exakt 1 år sedan jag fick hålla dig i min famn för första gången, 1 år sedan mitt liv fick en helt ny mening, 1 år sedan jag äntligen fick träffa mitt livs största kärlek! Jag kommer för alltid minnas den där dagen då du kom, minnas förlossningens krafter och känslan av att få hålla dig för första gången! Jag minnas att det första jag sa när du låg där på mitt bröst var ”Mammas lilla älskling!”

Det här året har gått så fort samtidigt som det känns väldigt länge sedan du var nyfödd. Tänk så otroligt mycket du har lärt dig under det här året. Du har lärt dig rulla runt, åla, krypa och nästan gå själv. Du har lärt dig flera ord och kan imitera en mängd olika djur. Du har utvecklats till en alldeles egen liten individ. Du är viljestark, rolig och varmhjärtad. Och du har lärt dig konsten att charma alla i din närhet, älskade ”lilla fröken Heeej!”

GRATTIS PÅ DIN 1-ÅRSDAG UNDERBARA, ÄLSKADE MINNA! 

Jag har lyckats tagit ganska mycket kort idag så vi kör ett bildregn! 

När vi kom ner i morse stod det en liten fåtölj i vardagsrummet. Den skruvade jag ihop i natt, efter jag gjort färdigt tårtan, men jag brydde mig inte om att försöka mig på att slå in den. Minna blev glad iallafall och det första hon gjorde när hon fick syn på den var att klättra upp i den. 

Innan de första gästerna dök upp dukade vi fram en fika-buffé med bullar, kakor, tårta, korv med bröd, saft, kaffe och te. 

Lugnet före stormen 😜 Minna sitter och bläddrar i en bok. Magnus pyntade huset igår med massa ballonger i vitt, rosa och lila. 

Först kom Amelia, Lollo och Magnus. 

Lollo berättade förresten en otroligt gullig sak idag. Amelia hade gått omkring och sagt ”Mimmi” hela helgen och först förstod inte Lollo vad hon menade med det, tills idag då hon sa att dom skulle åka till Minna och Amelia sken upp och sa ”Mimmi”. Hon har även sagt det flera gånger till Minna idag. Älskade gullungar ❤️

Av Magnus fick Minna en lila babypulka. Oh va vi ska ut och åka med den när det kommer lite ny snö. 

Och av Amelia och Lollo fick hon ett par tuffa byxor och en jättefin tröja som det stod ”Awesome since day one” på. Jag blev jätterörd av texten för det är ju så sant. 

Sen kom gulliga Hugo och Sonja… 

… och av dom fick Minna en jättefin leopardmönstrad onesie. 

De små lekte med pulkan, klättrade i fåtöljen och grejade på med sakerna i lekkorgen. 

Och sen kom Sally, Victory, Annika och Johanna. Fullt hus med massa små älsklingar! 

I sann barnkalas-anda bjöd vi på korv med bröd… 

… och kladdkakemuffins, bregottkakor, bullar och tårta förstås. 

Så här blev 1-årstårtan. Den är fylld med jordgubbar och bananer och toppad med grädde, marmorerade chokladplattor, smörkrämsrosor, 1-årsljus och annat lull-lull. 

Före fikat öppnade Minna paketet från Sally, Victory och Annika. Av dom fick hon en mjuk liten docka. 

Jag och mitt livs största kärlek! Tänk att jag fick bli din mamma, det är livets största gåva! Älskade Minna, älskade dotter, jag älskar dig mest av allt i hela världen till tidens slut ❤️ 

Dags för tårta, ljusblåsning och kladda-med-fingrarna-på-tårtan-som-man-får-göra-när-man-fyller-1-år… 

– Ååååååå blåååååås! Lägg märke till de små kladdiga fingrarna 😜 

En liten film från när Minna (med lite hjälp) blåste ut ljuset…

Jag hade tydligen gjort en god tårta…

Minna, Victory, Sonja, Hugo och Johanna mumsar tårta. 

Finaste Sally! Det lektes en stund till innan de små flickorna skulle gå ut och sova. 

Victory fick feeling… 

Medan de små sov plockade jag fram paketen som Minna fick av mig. De som var inslagna alltså… 

Alltså får man vara så söt? Gosiga Hugo! Vackra mammor bakom honom också! 

Minna och Hugo delade på lilla fåtöljen. Älskade goungar! 

Dags att öppna fler paket. Men först ska det prov-trummas förstås! 

Och provsittas… 

Bra stol! 

Och i paketet var det en lektunnel 😃 Minna vågade först inte krypa igenom den men efter att jag krupit igenom den en gång blev det en himla fart på henne. 

Underbara unge och underbara vänner! 

Dags att öppna det stora paketet! 

Minna började förstå hela den här grejen med att öppna paket och i paketet var det…. 

… en jättestor, mjuk och mysig elefant! 

Elefanten fick en puss ❤️

De små lekte en stund till innan vännerna började droppa av…

Avslutar denna bildkavalkad med en fin bild på min lilla 1-åring! Min lilla skatt! Min roliga, busiga, härliga, glada och högt älskade Minna ❤️

GRATTIS PÅ DIN 1-ÅRSDAG MINNA! 


Ett svar to “MINNA 1 ÅR! ”

  1. Grattis på 1-årsdagen Minna.

    Hälsningar från Trollhätteborna🙂

Kommentera

