Hon gick!!! 

Hallao godingar! 

Long time, no seen. Hoppas allt är bra med Er, med oss är det fint iallafall. 

Minna har ju gått med hjälp ett bra tag och på sistone har hon bara hållt i mig med en hand. Hon har också nästan gått emellan mig och till exempel sin mormor, gammelmormor eller Magnus men hon har mest kastat sig emellan. 

Idag hände det dock, hon gick lugnt och fint, säkert 5-6 steg från mig till Magnus! Det var så häftigt!!! Snart knatar hon nog omkring här alldeles själv ❤️

Några bilder från vår förmiddag…

Just nu sover lilla älsklingen sött i vagnen och jag har hunnit skotta gården, fyllt på mat åt småfåglarna och kaninerna. 

Just nu ska jag dricka en kopp te och skriva in i Minnas bok att hon gick alldeles själv idag. Tänkte också skriva in de ord hon kan nu. 

Vid frukosten… Simba sitter ALLTID bredvid eller under Minnas stol när hon äter och som den generösa lilla älskling hon är delar hon ofta med sig av sin mat. Imorse fick Simba smaka korv och macka med hummer- och krabbost på. Mumsfilibaba, sa han. 

Efter Minna sovit tänkte jag att vi skulle göra oss en tur till Svensta fär att hälsa på en gammal dam som jag lärt känna via jobbet. Hon är 93 år, ovanligt pigg och rask för sin ålder och världens gulligaste. När vi möts på jobbet kommer hon alltid och kramar mig, oavsett om jag sitter i kassan eller är ute på golvet. Jag har världens bästa kunder ❤️

Jag, Minna och alla pälsbollarna önskar Er en jättehärlig fredag! 

Kommentera

