Citronbullar

Jag fick ett ryck och bakade bullar idag. Just bullar bakar jag extremt sällan, tror faktiskt inte det hänt mer än två gånger i mitt vuxna liv. 

Hallao godingar! 

Jag fick lust att testa att baka citronbullar. Jag gjorde precis som vanliga kanelbullar men uteslöt kanelen och hade istället citronzest och lite saft av citron i smör- och sockerblandningen i bullarna. Toppade dem med pärlsocker och hackad mandel. 

Jag tycker att de blev väldigt bra men nästa gång ska jag nog ha ännu mer citronzest i för att få en ännu tydligare citronsmak. Kanske får jag baka ännu en sats till Minnas 1-årskalas. 

Nu är det dags för en Johan Falk-film (jag börjar få separationsångest för vi har inte så många filmer kvar), te och mina  mumsiga citronbullar. 

Trevlig kväll gott folk! 

Kommentera

