Lodge & Lya

Hej på Er godingar! 

Jag har flera gånger tänkt att jag skulle ha åkt på Lodge & Lya (en hus, hem och inredningsmässa) på Vemdalsskalet tidigare år men hittills har det inte blivit av. 

Men idag packade vi oss iväg efter frukost och morgonstök, plockade upp Magnus hemma hos honom och brummade sen till ”Skalet”. 

Det var mindre inredning än jag hade trott och det var lite trist men det var ändå kul att komma iväg en sväng. Minna ville bara knata omkring och om jag stannade blev hon sur. 

Innan vi åkte hemåt igen käkade vi lunch där och till min stora glädje tyckte jag att Minna åt bra. Hon har haft en rätt lång period då hon inte ätit särskilt bra. Hon har ju dock varit mer eller mindre sjuk i cirka 2 månader. 

Lilla mamman sitter i bilen med en sovande hjärtevän bredvid mig.

 Jag tänkte först flytta över henne till vagnen när vi kom hem men kände att det var risky business, I land går det jättebra att flytta henne och ibland vaknar hon. Jag tyckte det kändes viktigare att hon får sova färdigt. 

När lilla hjärtat sovit klart tror jag att vi ska ut och åka lite släde. Så härligt att vara ute en stund nu när det är så vitt, fint och friskt ute. 

Vad gör Ni idag? 

Kommentera

