Sir Winston igår 

Efter att Minna sittande i mormors famn  vinkat glatt till mig och Magnus åkte vi in till stan…

Vi kom till stan tidigare än vi hade bokat bordet på Sir Winston så vi började med en kopp kaffe och en polkatryffel (den är himmelsk) på PAUS. 

Rådhuset är allt bra pampigt! 

Det var en märkligt känsla att knata runt i stan bland allt folk vid den tid som Minna lägger sig. Det kändes liksom lite knepigt att både folk i allmänhet och jag i synnerhet inte var hemma då. Tänk så fort man vänjer sig vid ett annat sorts liv ändå. 

Väldigt trevlig kväll med finaste och roligaste Magnus. 

Till varmrätt åt vi renkalvinnanlår med kittostpotatisstomp och en god madeirasås. 

Det var väldigt gott men med tanke på priset hade jag förväntat mig en snyggare presentation och haricot verten tillförde enligt oss inget utom volym till denna rätt. 

Både renen, såsen och kittostpotatisstompet var dock väldigt gott! 

Till dessert åt jag Creme Brulée med rödvinbär och hallon. Rödvinbären bröt av väldigt fint mot den söta creme bruléen. 

Det var en supertrevlig kväll med god mat och underbart sällskap. 

Minna hade haft det mysigt med sin mormor och somnat lugnt och fint och det gjorde ju förstås att kvällen blev ännu bättre eftersom att mamma ringde och berättade att allt var lugnt, att hon somnat tryggt och lugnt. Skönt att första gången mormor nattade henne gick så bra. 

I skrivandets stund ligger jag i sängen bredvid en sovande liten älskling men jag ska gå ner och kvällsfika lite nu. 

Jag önskar Er en härlig lördagskväll! 

Kommentera

