Utflykt till Hoverbergstoppen

Efter Minna sovit 2 timmar på eftermiddagen packade vi lilla älgryggsäcken med klämmisar, fruktstänger och en termos med te (med mjölk, i drickvänlig temperatur) och styrde bilen mot Hoverbergstoppen. 

– Piiiiiip! Älskade gounge ❤️

Liten älskling fick åka på mina axlar. Minna tycker det är så roligt att sitta där. När jag inte har keps på mig brukar hon hålla i sig i mitt hår. 

När jag tog kortet höll jag i henne med ena armen runt hennes rygg, annars håller jag med båda händerna så hon sitter som på en tron. 

Idag fick det bli klämmis-middag på toppen och till efterrätt åt vi varsin fruktstång som innehåller dadlar, jordgubbar, russin och solrosolja. 

Utsikten från tornet är fantastisk. Vackra Storsjön och vackra Jämtland. 

Lilla solstrålen ❤️

Jag tänkte på en sak idag och det var att jag vill vara en mamma som hittar på saker, gör små utflykter, tar med matsäck och bryter vardagsrutinen ibland. Sånt kommer förstås bara bli ännu roligare när Minna blir lite äldre. 

Nu är det kväll, lilla älsklingen sover och jag tror jag ska kika på något program på TV4 Play och dricka en kopp te innan jag ska sova. Imorgon ska vi mest troligt ut på vift igen. 

Trevlig kväll gott folk! 

Ett svar to “Utflykt till Hoverbergstoppen”

  1. Oh en liten roadtrip. Det såg helmysigt ut🙂

Kommentera

