En bättre dag

Jag har varit lite ur form några dagar, känt mig halvless och inte så pepp på nånting men idag vände det nog för ikväll har jag en helt annan känsla i kroppen. 

Har fixat lite med vår lilla släde (som jag körde fodertunnor, halmbalar och mathinkar i till grisarna förut). Jag har skurit till en frigolitplatta till den så Minna och hennes små kompisar håller sig varma om lilla rumpan när de åker i släden i vinter. 

Jag och Minna har haft en jättehärlig dag hemma och hon har lärt sig massa nytt. Idag lärde hon sig att ta sig ner från soffan ”med rumpan först” så att säga. Väldigt kul med alla framsteg och det händer ju så himla mycket just nu. Hon svarar också ”boff boff” när jag frågar vad hunden säger. Det är också nytt och väldigt roligt. 

En liten kvällsselfie. Jag använder glasögonen på kvällarna eftersom jag läser en del då. 

Nu har jag stökat färdigt för ikväll, tänt ljus i vardagsrummet, gjort ett par mackor och kokat en kopp te. Tänkte kika på några avsnitt av ”Halv åtta hos mig”. 

Inorgon ska vi ut på nya äventyr, det blir kul! 

Trevlig kväll gott folk! 

Kommentera

