Yaro Delta Aqua Green Black White

I söndags klickade jag hem en vävd  bärsjal från Knyt-An. Igår låg den i brevlådan, snacka om snabb leverans! Tummen upp för det!

Jag har tittat på en hel drös knytvideos på Youtube för att lära mig knyta ordentligt. Det ser väldigt lätt ut när vana bärare knyter…

Min plan är att jag ska bli grym på att knyta upp (sjala upp) Minna på framförallt ryggen eftersom det avlastar bäst. Men även att ha henne fram i en vävd bärsjal avlastar hästlängder mycket bättre än att bära henne i en traditionell bärsele. 

Idag testade jag dock att sjala upp henne fram i ett knyt som heter FWCC (Front Wrap Cross Carry). Jag behöver massa träning för att få till det riktigt bra men det kändes rätt bra för att vara första gången och Minna somnade efter en stund i sjalen. 

Jag passade på att gå nästan en timmes promenad i skogen… 

Det är ruskigt mycket lingon ute i skogen i år. Det är alldeles rött överallt! 

Lilla älsklingen sov gott i sjalen, till ljudet av mammas hjärta. Mysfaktor de luxe!

Fick ta av lilla fröken mössan för vi är varma som kaminer båda två och då i synnerhet när mamman knatar i backar i skogen. 

Nu ska jag som sagt bara bli skitbra på att sjala upp henne på ryggen så kan inget stoppa oss sen. 

Önskar Er en superhärlig dag!

Kommentera

