Blåbär och brum brum

Idag gjorde vi en liten utflykt till blåbärsskogen, fortfarande kvar på vår mark dock. 

Minna gillar verkligen blåbär och mumsade i sig en hel drös. 

– Mmmmm va gott! Fulla med antioxidanter och andra nyttigheter är dom blå små bären också. 

Vi har även klippt gräset en liten sväng för Magnus hjälpte mig att få av däcket det var punka på och tog det till Däckab. Nu går klipparen galant igen. Visst är den gullig? Jag tycker att den ser så glad ut, min fina klippare. 

Minna tyckte nog att det var ganska kul att åka gräsklippare. Vilken tur för mig… 

Förra gången hon åkte så åkte hon med morfar och då blev hon lite ledsen. Jag tror att det är klokaste att hon gör såna  saker som hon kan tycka är läskiga med mig som hon är tryggast med. 

Nu sover lilla fröken sin eftermiddagslur och när hon sovit klart ska jag nog göra ärtsoppa och pannkakor. Ja, jag vet att det var torsdag igår men jag blev så sugen… 

Hoppas ni har en bra dag!

Ett svar to “Blåbär och brum brum”

  1. Men hon är ju för söt din lilla ”docka”. Hoppas få en skymt av henne när vi kommer upp i September. Har varit så roligt att kunna följa henne under året med hjälp av alla dina härliga bilder.

    Ha det gott.
    //Petra

Kommentera

