Så otroligt nöjd!

Idag har vi varit och hämtat soffan och fikat på Jordgubbslandets café på Rödön. 

Varje år har de så otroligt vackra blommor vid Jordgubbslandets café. Vi (jag, Magnus och Mormor) drack jordgubbsdrink (alkoholfri förstås) och jag åt även en god tunnbrödstut. 

Minna fick en riktigt mogen jordgubbe som hon bokstavligt talat sög i sig. Det var väldigt poppis. Självklart köpte jag även med mig en låda goda gubbar. 

Så här blev det med nya soffan! Jag är så grymt nöjd! Äntligen har jag en RIKTIG soffa. 

Nu blev jag om möjligt ännu mer sugen på att måla om eller tapetsera om i vardagsrummet också. Sakta men säkert blir detta rum mer och mer i min smak. Underbart!

Lilla älsklingen verkade också trivas i nya soffan. 

Så mycket mysigt vi ska ha i denna soffa, dricka välling, äta popcorn, se på film, spela spel och när Minna blir äldre kan hon och hennes kompisar sova på den när de har ”pyjamasparty”. 

Det känns äntligen som att jag har en ordentlig soffa, en familjesoffa med gott om plats för släkt och vänner.  Enda nackdelen är kanske att jag riskerar att bli alldeles försoffad för att den är så skön. 

Nu är det dags att sova, inte på soffan dock men i snarklådan bredvid mitt livs största kärlek. 

God natt på Er alla mysluvor!

Kommentera

