Vilken fantastisk dag!

I skrivandes stund sitter jag med en sovande Minna i famnen i mammas Sundsvallslägenhet och är alldeles lycklig i själen. Vilken fantastisk dag vi har haft!

Dagen började i vanlig ordning klockan fem i morse och i ovanlig ordning ville Minna inte somna om. När klockan var 7:30 gav jag upp tanken på att få somna om en stund till. Lilla älsklingen var pigg, väldigt pigg. 

Efter frukost och kaffe packade vi in oss i bilen och innan vi hade lämnat parkeringen så sov Minna. Hon hade då varit vaken i drygt 4 timmar vilket nog aldrig hänt på en morgon förut. 

Väl framme i Gnarp blev det ett väldigt kärt återseende med grisarna och de kom springandes när jag ropade på dom. Så härligt att se världens bästa bumlingar igen!

Antingen så har jag glömt hur stora don var eller så har dom blivit ännu större. Troligen lite av båda alternativen. 

De var fortfarande minst lika kärvänliga och trevliga och ville gärna bli klappade på magen. Massa halm hade dom i sitt stall också. 

Underbara, älskade Naimo ❤️ Jag är så glad ända in i själen för att de har det så bra hos Leigh och Hans. 

Ebba och några av minigrisarna i deras fina hage. 

Älskade Ebba ❤️

Världens finaste grisrumpa och väldigt gulliga minigrisar i bakgrunden. 

Det var första gången Minna såg grisar och då passar det ju bra att träffa väldigt snälla sådana. 

Minna somnade sedan i bilen igen när vi åkte från grisarna, Leigh och Hans. Jag njöt av pulsen på E4:an på väg tillbaka till Sundsvall och tog en liten extra tur för att Minna skulle få sova lite till. 

Väl tillbaka hos lilla mormorn gav vi oss ut på ännu en liten utflykt, fast denna gången till fots. 

Vi besökte ett härligt ställe där det fanns massa roligt för barn. Det fanns får, höns, grisar, kor, getter, kaniner, gamla hus, lekplatser, cirkusskola och fika. Det var dessutom inte ens något inträde. Supermysigt ställe!

Minna fick gunga för första gången och det tyckte hon var roligt. 

Lilla Mamma/Mormorn ❤️

Fick ge Minna vatten med hjälp av en sked för vi hade ingen nappflaska med oss. Lite meckigare men hon fick ju i sig vatten iallafall. Jag och mamma drack gott kaffe och åt varsin kula glass. 

Det har varit en helt fantastisk dag och min själ sjunger. Minna har somnat för en stund sedan och snart kommer Mamma med sushi take away. Det ska bli så gott! Vilken dag!

Jag önskar Er en härlig kväll! 

Kommentera

