Bitvis väldigt jobbig stadsresa

God kväll gott folk!

Så var det alltså dags att besöka Djursjukhuset igen, vi packade in oss i bilen och brummade iväg. Felix skrek hela vägen till stan. Och för Er som inte vet så tar det en timme för oss att åka in till Östersund. Minna lyckades sova större delen av resan till stan. 

Hos veterinären gick det bra, Minna tittade på hundar och lekte med en pappmugg och att ta bort dräneringsslangen tog inte alls lång tid. 

Efter vi varit hos veterinären gjorde vi ett litet besök på nya Ica Kvantum i stan (de har parkeringsgarage och mochiglass).

Dags att brumma hemåt igen, Felix började skrika så fort jag startade bilen och efter ett tag blev även Minna missnöjd. Ett tag skrek dom ikapp och då var det inte roligt kan jag lova. Stannade, kollade blöjan, inget, gosade lite, tittade på bilar, kollade om fröken ville ha mat, icke. När jag satt tillbaka Minna i sin stol började hon skrika igen. Till slut somnade hon efter jag strykit henne på kinden och efter att ha tuttat tumme. Felix fortsatte dock att skrika eller jama jämrande till och från. 

När vi kom hem hade Minna laddat batterierna och var pigg och glad igen. Efter middag och massa bus sover hon nu sött bredvid mig i snarklådan. 

Min kropp och själ skriker efter te så det ska jag strax gå ner och koka. 

Förutom bilåkandet har vi haft en finfin dag. Tur att det ”bara” var två timmar som var jobbiga. 

Jag hoppas att No haft en bra dag och får en skön kväll!

Kommentera

