Xoloitzquintle

Igår var jag och mamma ute på en promenad i Brunflo (Minna var förstås också med) och då såg jag mitt livs första Xoloitzquintle IRL! Wooow va fin han var!

För Er som inte vet vad en Xoloitzquintle är för något så kan jag berätta att det är en mexikansk nakenhund som finns i tre olika storlekar. Den vi träffade igår tillhörde den största storleken. 

Ungefär så här såg Xolo’n vi träffade ut. Glömde dock fråga om jag fick ta ett kort på honom så den här bilden har jag lånat från Google. 

Så otroligt fin hund! Vill ha! Nån gång i framtiden kommer säkert jag och Minna skaffa en hund igen. Kanske blir det en Xoloitzquitle? Jag blev så kär!

Snart ska jag natta, lilla sötskruven ligger och sover sött med huvudet mot min axel. Älskade snuttgurka, det är så mysigt att hon gärna sover nära tycker jag. 

Sov så gott mysluvor!

Kommentera

