En tårta för allt vi firar denna helg!

Minna blev 6 månader igår, Felix fyller 7 år idag och jag firar min första morsdag som mamma! En hel drös med anledningar att baka tårta alltså!

Jag bakade botten själv (tycker inte att de köpta bottnarna är särskilt goda) och fyllde tårtan med vit chokladmousse och hallon. Bilden visar andra lagret där jag spritsat en ring i ytterkanten av botten, för att kunna fylla på med riktigt mycket hallonsås. En hallonbassäng!

Jag har aldrig spritsat smörkrämsrosor förut så jag är rätt nöjd ändå. 

Fyllde även toppen av tårtan med resterande hallonsås (bara kokta hallon). 

Jag valde att göra hallonsåsen helt osötad eftersom både den vita chokladmoussen och smörkrämen är ordentligt söta. Hoppas det balanseras bra men är lite rädd för att det ska bli för sött ändå. 

Estetiskt sett så må jag ändå säga att jag är nöjd. Nu håller jag bara tummarna för att den är god också. 

Tänk att jag varit mamma till den här lilla solstrålen i hela 6 månader redan… 

Stort grattis till alla underbara mammor idag! 

Kommentera

