Minna har fått sin första tand! 

Imorse när lilla fröken låg och tuggade på mitt finger, hon gör det ibland, tyckte jag att det gjorde lite extra ont. Jag kanske bara är lite öm i fingret, tänkte jag. Men sen märkte jag det pyttelilla vassa risgrynet som precis brutit igenom tandköttet! Det kanske var därför hon hade feber ändå… 

Det går knappt att se den lilla tanden än så jag bryr mig inte om att försöka ta kort på den. 

Minna har åkt på mammas axlar idag, hon satt som en kung där uppe… 

Och jag fick en fantastiskt fin bukett med rosor och pioner av Minnas farfar när jag fyllde år. 

Apropå Minnas farfar så ska han (som är plåtslagare) och hans kollega börja byta vårt tak till veckan. Det borde ha gjorts för länge sen men nu blir det gjort iallafall. Tänk så fint och bra det ska bli! 

Nu ska jag dricka en kopp te och kika på veckofinalen av ”Halv åtta hos mig”.

Trevlig kväll på Er godingar!

Kommentera

