”Som småbarnsförälder får man aldrig sova”

Igår somnade Minna ungefär klockan sju och i morse vaknade vi ungefär klockan sju. Vi var vakna kanske 1,5 timme och somnade sedan om båda två. 10 över 10 vaknade vi igen. Det är verkligen sååå betungande att vara småbarnsförälder *haha*

Skämtåsido, jag förstår och vet att många har det jättejobbigt på nätterna när barnen är små. Jag är dock väldigt tacksam för att Minna i regel har väldigt lite vakentid under nätterna, särskilt eftersom jag är själv med henne. 

Idag fick Minna lite gröt, skrapad banan (och en bit att klämma, känna och smaka på själv) medan jag åt frukost. 

Hon fick också en majskrok. De är spännande men oj va de klibbar fast i allting när hon har sucklat på den en stund!

Nu ska jag ta en svängom med snabeldraken. 

Ha en skön dag kära Ni!

Kommentera

