Vilken skön dag!

Idag har vi varit ute hela dagen. Vi har bland annat varit och hälsat på Sandra och Jon. Minna mådde gott i skuggan i deras Fat Boy. 

Vi gick ner till sjön och kikade lite. Jag ha beställt en svalare mössa till Minna men den har inte kommit än. 

Vi kikade också på när Jon körde traktor. Väldigt spännande tyckte Minna. 

De skulle bland annat flytta bron (farstutrappan). Småläskigt när den hängde och dinglade på gafflarna. 

Nu på kvällskvisten har det varit riktigt varmt och skönt ute så jag har passat på att kratta lite sedan Minna somnat. Återigen, det är himla bra med babylarm.

Jag har även plockat fram utemöblerna på altanen. Önskar mig nya dock. De här är snea, slitna och alldeles för stora för min altan. Vi får la se om jag hittar något till ett schysst pris annars får jag väl stå ut med de här en sommar till. 

Mormor kom med ett jättebra förslag idag. Hon föreslog att hon, jag och Magnus ska hjälpas åt med ”vårbruket”, att kratta gården och sånt. Vi ska ta en dag hos oss var, mycket effektivare än att var och en poar på hemma hos sig och mycket roligare när vi är några stycken. Toppen! Vi skulle börja hos oss imorgon. 

Ha en trevlig kväll gott folk, det har jag!

Kommentera

