Matdags 

Hej godingar!

Hur har ni det i snörusket? Jag må nog säga att vi trots det något dystra vädret har en bra dag. Vi har bara varit hemma hela dagen, tvättat och gått igenom Minnas kläder. Hon är nu på väg in i en ny storlek (62) och då vill jag plocka fram allt sånt och hänga upp klänningar och tröjor. 

Jag har även gjort potatis- och broccolipuré idag som hon fick smaka. 

  – Vad blir det för gott idag då? undrar Minna iklädd sin Burberry-haklapp som hon fick av Kian när vi var och hälsade på honom. 

  Mammas kok-konster fick godkänt och Minna gapade stort många gånger. Några mängder får hon förstås inte i sig men gott är det. 

  – Ge mig den där skeden!

 Jag filmade lite när fröken fick dessert (katrinplommon-, äpple- och päronpuré) men filmen vill inte ladda upp sig. Kanske försöker senare. 

Snart är det middagsdags för mamman (Magnus skulle köpa med sig mat från Sydjemten) och lilla Minna ska få lite gröt innan det är dags att göra henne klar för natten. 

Vad ska ni äta för gott? 

Kommentera

