BVC, en liten mormor och potatis

Hej godingar!

Idag har vi varit på BVC för att mäta och väga Minna. Hon vägde 6,4 kg och var 62 cm lång. Tänk att hon har ökat 3,5 kg och vuxit 15 cm sedan hon föddes, crazy!

  När vi kom ut från BVC mötte vi Minnas lilla mormor som tagit en spontantur till Svenstavik för att fika med mig, mormor (min) och Minna. 

  Minna var lite sömnig så hon somnade så sött i babyskyddet när de tre äldre generationerna fikade. 

  När vi kom hem klädde vi på oss och gick ut och matade kaninerna. Det är inte så dumt med bärsele ändå…

  Vi tog även en minipromenad ner till brevlådan.

  Finaste Felix följde också med. 

  Vårt fina hus 💕

  Väl inne igen gjorde jag lunch till mig och smakprov av potatis till Minna. Hon fick förstås bara litegrann, resten åt jag upp. 

  Lite nyfiken på vad det är mamma smakar på och säger ”Mmmmmm va goooott!”

  – Jag vet inte om det var nån hit det här, säger Minna. Hon gapade dock glatt och ville smaka mer än en gång. 

Nu sover lilla älsklingen en liten eftermiddagslur i min famn och efter det ska vi åka och hämta vår bil som är klar på verkstaden. Toppen! Fria som fågeln igen med andra ord! Me like!

Furulund over and out!

Kommentera

