En bra dag

Jag hade någon sorts ambition av att skriva något poetiskt men det gick väl ”så där” så jag tog bort det. 

Vi har haft en jättehärlig dag iallafall. 04:42 tyckte Minna att det var morgon, jaha 😜 Men vem kan motstå en pigg, glad och alldeles underbar unge som ligger bredvid och pratar glatt? 

Dagen har vi spenderat hos min älskade vän i Börtnan. Minna har klappat världens goaste jämthund, Skoga, och tittat på både kor, får och små, små lamm. Den lilla mamman har druckit te och surrat. 

Minnas senaste favoritsysslor är att hålla i sina egna fötter och att blåsa salivbubblor. Ikväll när jag precis trodde att hon hade somnat (hon hade ansiktet vänt ifrån mig) hör jag ”buuuuuuuuu” (hon blåste salivbubblor) och min första tanke var ”Blåser hon i sömnen?” men kort därefter kommer det igen ”buuuuu” ”buuuuu”. Jag kunde inte hålla mig för skratt och då vred hon på huvudet och flinade stort åt mig. ”Buuuuuuu”

Hon är så himla rolig!

Senare pussade jag hennes lilla panna god natt och tackade för ännu en fantastisk dag tillsammans. 

Nu ska även jag slå igen korpgluggarna för min gissning är att även morgondagen börjar tidigt. 

Sov så gott alla mysproppar!

Kommentera

