Så tacksam

Jag sitter i sängen och Minna sitter och sover i min famn. Det är lättare för henne att somna så när hon är förkyld. 

När jag sitter här med mitt livs viktigaste persons lilla huvud tungt vilande mot min bröstkorg fylls hela mitt hjärta och hela min själ av kärlek och tacksamhet. 

Det är en häftig känsla att vara någons förälder, att vara någons största trygghet och det är helt galet hur mycket man kan älska en annan människa. Ingen i hela världen är ju viktigare för mig än Minna. 

Jag njuter av att få hålla henne så här i min famn, vet att tiden då hon är så här liten är kort men så länge jag lever kommer hon alltid kunna söka trygghet, närhet och kärlek i min famn. 

Jag är lycklig, tacksam och till bredden fylld med kärlek ❤️

Kommentera

