Sköna söndag

  Jag och Minna har varit ute en stund, tittat på kaninerna, hämtat skruvar i uthuset, hämtat post och känt på en kotte och en sten. 

Tänk att allt är nytt när man är 4 månader, alla spännande texturer man kan känna på, allt spännande man kan titta på. Minna verkar gilla våra tallar, dem tittar hon gärna på. 

  Jag har monterat upp en mörkläggningsgardin under glada tillrop från min 60 centimeters hejaklack. Älskade gounge!

Personligen har jag inget direkt behov av att mörklägga sovrummet men jag tänker att det säkert blir lite lättare för Minna om det inte är tokljust när hon ska lägga sig för natten. Och ju närmare midsommar vi kommer så blir det ju bara ljusare och ljusare på kvällar och nätter. 

  Minna fick testa att hålla i pipmuggen för första gången idag. 

  Och det var ju kul 😜

  Med hjälp från en assisterande mamma kunde hon dricka lite vatten men ännu är det svårt att göra kopplingen att hon måste vicka muggen för att få något vatten. Tidigare har hon bara druckit vatten från nappflaska, sked och ibland glas. 

Nu sover lilla hjärtat en liten eftermiddagslur så jag tror att jag ska passa på att vila lite jag också. 

Kram på Er godingar!

Kommentera

