Ljuvlig start på dagen!

 Hej på Er alla underbara godingar!

Imorse vaknade vi först 5:20 men somnade om tätt intill varandra och sov ända till 6:50. Minna var sedan på gott humör och vi busade lite i sängen, gick ner och gav ”småpojkarna” frukost och kokade en kopp te till mig. Efter ytterligare sängmys käkade jag frukost och sen gjorde vi oss klara för en promenad ner på byn. 

  Det är så otroligt fint väder idag så jag blir alldeles salig. För varje dag som går så tinar snön bort mer och mer och vårkänslan spritter i kroppen likt björkknopparna när det är vår på riktigt. 

  Pigg och glad mamma som idag njuter lite extra av sin föräldraledighet 😃

  När vi kom hem från promenaden passade jag på att fota mina grishus som jag ska lägga ut till försäljning på blocket. Det känns ju lite onödigt att ha kvar dem… 

  Jag är så sjukt stolt över att jag faktiskt till största delen har byggt det här fina grishuset själv. 

   

 Jag ska också lägga ut stängselaggregaten på blocket. Jag har ju ett batteridrivet (övre bilden) och ett nätdrivet (nedre bilden). 
Skulle just DU vara intresserad av att köpa något av ovanstående grishus eller stängselaggregat så bör annonserna komma upp på blocket inom de närmsta dagarna. Jag kan förresten länka dem här när de ligger ute. 

  Just nu sitter jag på farstutrappan (eller på ”bron” som vi säger här i Jämtland), dricker kaffe, tar en liten bit choklad och lyssnar och tittar på en hackspett som sitter uppe i en av våra tallar. 

  Skönt att kunna låta Minna sova ute. 

 Och lilla älsklingen sover så gott i vagnen ❤️ Världens vackraste lilla ansikte ❤️ 

 Och här kommer Hufsa-Tufsa och vill hälsa lite. Synd att jag inte hade något gott till henne.  

Näe, nu ska jag gå in och hämta babyvakten så Minna kan fortsätta sova ute och jag kan gå in för det blir lite kyligt när jag är stilla (och inte ligger nerbäddad i en skön vagn). Jag ska fila på mina annonser istället. 

Jag är rätt nöjd med att klockan bara är strax efter elva och vi redan gått en promenad på ungefär en timme. Gött!

Ha en härlig fredag!

Kommentera

