”Energidryck” från Oatly

Jag har under ganska många perioder druckit diverse så kallade energidrycker. När jag gick i gymnasiet var det Red Bull som gällde, ingen enorm konsumtion men ändå, och när jag tränade som mest och gick mina morgonpromenader drack jag mycket Celsius. 

Koffeinkänslig som jag är så insåg jag att det där inte alls var något för mig egentligen, min kropp berättade att det inte var bra för mig. Särskilt Celsius, som innehåller väldigt mycket koffein, gjorde mig både skakis och orolig i magen.

  Idag hittade jag den här godingen i mejerihyllan på macken här i byn.

Det här är en mer passande variant av energidryck för mig numer (man ska ju dessutom inte dricka de koffeinstinna varianterna när man ammar). 

Oatly har gjort en förpackning isamma format som de traditionella energidryckerna men fyllt förpackningen med en supergod havredryck med smak av jordgubbar och fläder. Den innehåller dessutom inget tillsatt socker. Bara naturligt god energi från naturen!

När jag läste innehållsförteckningen insåg jag också att det absolut är något Minna kan smaka när hon blir lite äldre. 

Såååå himla god! Imorgon ska jag åka på macken och köpa alla de har! 

Nu har den lilla älsklingen somnat och den lilla mamman är hungrig och sugen på kvällsfika. 

Jag önskar Er alla en mysig fredagskväll!

Kommentera

