Här var det trevligt!

Efter  att ha varit på familjecentralen i Svensta på förmiddagen åkte vi hem, hämtade katterna och alla deras grejer och styrde sedan lilla bilen mot Magnus. 

 – Välkomna hit Findus och Nemi!

Magnus hade eldat så det var ordentligt varmt när gamlingarna anlände. 

  Båda katterna gick några varv i huset och sen la sig Findus på mattan i köket…

  Och på mattan vid kaminen… Han testlåg nog alla mattorna i huset, och soffan, och fåtöljen, och Magnus famn…

Innan jag och Minna åkte hem igen låg båda katterna och hade det gott i soffan. Jag tror att de kommer trivas jättebra hos Magnus, de tycker så mycket om honom och han om dom. 

Här hemma känns det förstås lite tomt, lite lugnare och lite konstigt att bara ge tre katter kvällsmat istället för fem. 

Nemi kommer nog tycka att det blir ganska skönt att slippa de tre vildskinnen dock. Och jag tycker att det är skönt att ha kvar de tre vildskinnen, ”småpojkarna” som jag kallade dem igår. Magnus skrattade åt mig då för i synnerhet Felix och Simba är verkligen inte små. Men Felix, Simba och Sotis är ju yngst iallafall 😜

  
Jag och Minna har haft en jättemysig kväll. Vi har surrat, pussats och myst. Vi har också roat oss med att räcka ut tungan åt varandra, det är så roligt när jag ser att hon försöker härma mig, gullplutten ❤️

Nu sover mammas lilla skatt och jag funderar på om jag ska gå ner och kvällsfika lite innan jag också ska sova. Time will tell…

Kram & god natt på Er mysluvor!

Kommentera

