Psykologen

Go’dagens alla kära läsare!

Som rubriken skvallrar om så ska jag imorgon få träffa en psykolog. Anledningen till att jag bett om att få prata med någon proffessionell är att jag vill ha hjälp med att bearbeta den sorg jag känner över att jag och Minnas pappa gick isär under graviditeten, det var ju inte alls vad jag hoppats på förstås, och framförallt vill jag ha hjälp med att bearbeta den stora sorg jag känner på grund av att Minnas pappa väljer att inte finnas med i hennes liv. 

Jag vill också ha hjälp med HUR jag ska förklara för Minna varför vår familj inte ser ut som de flesta andras, när hon blir så stor att hon börjar undra alltså. Jag vill vara rak och ärlig men på ett fint sätt. 

Jag tycker inte att livet är svart, det är inte därför jag vill prata med en psykolog (men det var väldigt tufft när jag och Minnas pappa precis gått isär). Jag har ett fantastiskt liv på alla andra sätt och vis och jag är väldigt glad för att jag kan särskilja det som gör mig ledsen från allt det som gör mig så himla lycklig. Men självklart påverkar det mig och jag tänker ofta på det. 

  Sotis mår gott i amningskudden och brasan börjar värma gott. 

Jag ser framemot att träffa psykologen för jag tror att det kommer gagna både mig och Minna. Hon är det absolut viktigaste för mig ❤️

Önskar Er alla en toppendag!

6 svar to “Psykologen”

  1. VARMA STYRKE KRAMAR MIN VÄN

  2. Lotta Blomgren Says:

    Helt underbart vad klok du är.
    Minna kommer att få ett tryggt stöd i livet.

  3. Vad klok du är Vanja som tar hjälp för att må bra och kunna vara en trygg vuxen/mamma till din fina dotter.

    Ta hand om dig.
    //Petra

  4. Ann-Kristin Hedlund Says:

    Håller med samtliga här, men tror alldeles säkert att du kommer träffa den rätta mannen som tar över rollen som Minnas pappa. En så fin tjej som du. En stor styrke kram till dig.

Kommentera

