Förlåt mig kompis!

För ett par dagar sedan upptäckte jag att Felix fått blodöra men det börjar lägga sig nu. Jag undrade dock varför han fått det och idag fick jag förklaringen… Han hade slagits med grannes katt igen. De är kompisar men ibland ryker de ihop…

Herrman, som grannens katt heter, hade dock fått åka till veterinären för att ses över. Han ville inte stödja på ena benen och det kom sig av en reva vid höften som blivit infekterad. Nu får Herrman medicin, har tratt och får inte gå ut. 

  Felix bad mig lämna en liten ”förlåt-mig-kompis”-present…

Nu är jag och Minna på väg hem till Herrman med presenten och vi hoppas att han kryar på sig snart. 

Ha en skön fredag allihopa!

3 svar to “Förlåt mig kompis!”

  1. Lotta Blomgren Says:

    Skickat från Yahoo Mail på Android

  2. Ann-Kristin Hedlund Says:

    Tyvärr det är sånt som händer med många katter i kvarteret. Vår katt kom hem med skadad hornhinna. Vi har inte sett till den katten sedan des, han kanske har utegångs förbud. Tur inga större skador, veterinärer är inte billiga. Du och Minna är så gulliga på alla kort, hon kan inte ha fått en bättre mamma. Kram till båda.

    • prestberg Says:

      Näe det är ju tyvärr en av de risker man tar när man har utekatter men hellre det än att låsa in ett så frihetsälskande djur.

      Tack så mycket för dina fina ord, de värmer ❤️

Kommentera

