No more chocolate for you, miss Prestberg!

Sedan i fredags (torsdags?) har Minna haft lite utslag på bröstet och på halsen. Jag blir förstås livrädd eftersom jag har rätt mycket allergi i släkten och tänker ju på en gång ”Oh nej! Säg inte att hon blivit allergisk mot katterna!”

Sen lugnar min logiska hjärna mig och jag påminner mig om att de flesta barn nån gång får lite utslag eller prickar av olika slag. 

Min mormor frågade om jag inte ätit något ”dumt” som till exempel choklad eller jordgubbar som tydligen många barn reagerar på. Och när jag då rannsakade mig själv insåg jag att jag åtminstone ätit choklad både fredag, lördag och söndag, kanske även tidigare? Kan det bero på det tro?

Nu har jag tvärslutat med choklad och jag tycker att hon blivit mycket bättre redan. Hoppas, hoppas att det bara är chokladen hon reagerat på för då är det ju väldigt enkelt att bara låta bli att äta det. Vi håller tummarna för det, eller hur?

Just nu ligger Minna och sover bredvid mig i sängen och jag dricker ”te på säng”. Skön start på dagen!

Ha det så gott idag mysproppar!

2 svar to “No more chocolate for you, miss Prestberg!”

  1. Jag håller båda mina tummar för att det ”endast” är chokladen hon reagerar på. Även om det kan vara liiiiiite jobbigt 😉 att avstå choklad helt och hållet så är det så mycket bättre att göra det än att det skulle visa sig vara kattallergi.
    Men jag tror faktiskt att det är chokladen.
    Hoppas ni får en super bra dag

Kommentera

