Vackra, vita vinterland

Hej, god morgon och god dag på Er mysluvor!

Man skulle absolut kunna påstå att det är lite ”krispigt” ute idag. Det han kommit massa snö men det är bara sån där fjäderlätt snö som man i princip kan blåsa bort. I like!

  Medan Minna sov passade jag på att gå ut och sopa av bilen, sätta i motorvärmaren och bära in en massa ved. 

  Det är en vacker dag här på vårt Furulund!

  För Er som inte sett det än… Här är vårt fina lilla hus 😃 Det ryker så fint ur skorstenen, skönt att kunna elda när det är lite kallare ute. 

  När det är lite kallare letar jag reda på det tunga artelleriet i vedboden… Björkveden! Den är så kompakt så den ger en helt annan värme än andra träslag. 

  Det var visst lite kallt ute *haha* Tomato head 😜

  Och lilla älsklingen sov fortfarande när jag kom in igen. 

Just såna här gånger kan det vara lite jobbigt att vara själv med en liten, när man måste ut och göra saker som att mata kaninerna och ta in ved, och inte veta om hon ligger inne och skriker och är olycklig. Vissa saker måste ju dock göras ändå och jag försöker förstås passa in sådant när hon sover. 

Imorgon kommer Annika, Sally, Victory (?), Sonja och Hugo hit ich hälsar på och då ska jag köpa en babyvakt av Sonja. Det blir skönt att kunna duscha, dona nere eller ute medan Minna sover och då kunna höra när hon håller på att vakna. Toppen! Det finns en lösning på allt!

Nu ska jag käka frukost innan lilla hjärtat vaknar. Senare ska vi åka till Svenstavik en sväng. Trevligt!

Ha en fin dag kära Ni!

2 svar to “Vackra, vita vinterland”

  1. Måste säga att du gör det bra som ensamstående med en liten bebis! Kanske en babyvakt med lång räckvidd är en idé så kan du höra om lilltetan vaknar medan du är ute och fixar? Så slipper du undra om hon sover eller inte 😊

    • prestberg Says:

      Tack så mycket 💕 Man klarar ju det man måste sägs det, dessutom är jag så glad och tacksam för att Minna nu finns i mitt liv. Det är en obeskrivlig kärlek och glädje varje dag ❤️

      Jag hoppas att den jag ska köpa har lång räckvidd 😃

Kommentera

