Tillbaka till vardagen efter en rolig helg i Falun…

I lördagsförmiddag åkte jag och Rompa ner mot Falun.
Efter att ha tankat i Rätan rullade vi vidare och inte så långt efter det plockade vi upp ett litauiskt par som liftade. Dom va ute på en minst sagt beundransärd semester. Dom hade varit uppe i norra Norge och åkte nu alltså genom Sverige för att sen åka ner genom europa…

Vi körde ”lite” fel så vi tog vägen till Falun… via Borlänge… Lång omväg… Hihi.
Det liftande paret fick alltså hoppa av i Borlänge.
Väl framme hos Malin och Fredrik käkade vi pizza på en krog i närheten. Givetvis testade jag den lokala specialaren. Pizza Black and White, med oxfilé, fläskfilé, bearnaisesås, rödvinssås, champinjoner och sparris. Gott!

Vi for sen ut och rekade ”location” inför söndagens fotosession.
Det slutade med att vi bestämde oss för hoppbackarna i Falun. Häftigt ställe!

Söndagsförmiddagen bjöd på god frukost, dusch, luggklippning sminkning. Det va första gången som Rompa blev sminkad =) Inte för att det va nå mycke, bara lite nermattning av glansiga partier i ansiktet så som näsa, panna och öron. Annat va det med mig. Gu va lättsamt å va kille…

Det blåste rätt mycket så efter att Malin fixat en fotoassisent, ett härligt yrväder vid namn Ida, bar det av upp mot hoppbackarna.

Vi började med att kolla runt lite, leta upp bra platser att fota på. Det rörde sig rätt mycket folk runt ikring och till en början kändes det lite knepigt att va hyfsat lättklädd när folk kunde kolla på men det släppte sen =)

Jag vill lova att det baskemig inte är lätt att få till alla vinklar rätt, miner, blickar, ögon, hår… Till råga på allt va vi ju två… så två personer skulle ju bli bra exakt samtidigt =)
Men shit va kul vi hade! Å måååånga bilder blev det =)
Vi har kikat igenom bilderna nån gång och ska sen tillsammans med Malin komma överrens om vilka som ska retuschas…

Malin är en jätteduktig fotograf och dessutom väldigt bra på att retuschera så detta kommer bli kanon! En del av bilderna tror jag kommer bli skitbra.
På en bild där bara jag va med såg jag riktigt jävla otäck ut! Coolt =)
Givetvis kommer jag senare visa er några av de bilder som vi tog igår. Men först ska vi välja och sen ska dom retuscheras innan dom visas för andra…

Idag har jag haft en känsla av tomhet i kroppen. Lätt hänt när man kommer hem till vardagen igen efter något så roligt och för mig(oss) annorlunda…
Det har minst sagt varit en toppenhelg!

Ett stort tack till världens charmigaste och härligaste fotograf och vän. Tack Malin!

Och givetvis också ett stort tack till världens goaste Rompa!

Nu ska jag kika igenom alla bilderna en gång till innan jag ska göra kudden sällskap…

Puss, kram, sov så gott och dröm sött! *hihi*

Lämna en kommentar