Påskafton i efterskott…

Som utlovat kommer här ett bildsvep från gårdagen. Det va en riktigt skön och fin dag i Kvarnsjö…
Mamma och Mormor, som skulle åka gökloppet, åkte i förväg…
Jag och Nicki plockade upp Malin som va kvar hemma hos Mormor och Morfar.

01-malin-och-mayaVäl framme i Kvarnsjö träffade vi Maya… Det hade Malin sett framemot!

02-mamma-gar-i-malStrax efter vi kommit till Kvarnsjö gick Mamma i mål efter en tur på cirka 4-5 km…

03-mormor-gar-i-malMormor =)

04-dessan-lukas-och-juliaDessan och Lasse körde med pulka… Lukas och Julia åkte i första klass =)

05-lasse-och-lenitaLasse och Lenita…

06-malin-och-maya-kusingosKusingos… Malin och Maya…

07-fredrikKusin Fredrik… även kallad Freddo Fräso av mig😉

08-nicki-hade-koppelNicki fick ha koppel… Se så olycklig hon kan se ut… Jag får en känsla av att Nicki känner det som om jga inte litar på henne när hon får ha koppel på sig…
Förolämpad…

09-mamma-albin-och-lelleAlbin skulle åka lilla rundan. Här får han hjälp av Pappa Lennart och Faster Marre(mamma)…

10-emil-tar-det-cooltLillekusinen Emil tog det hela med ro i sin lilla solstol. Så söt bild!

10-nicki-har-trakigtNicki tyckte inte alls att det va jättekul att va på Gökloppet. Sur för att hon inte fick va lös skulle jag tro…

12-liten-jack-russelVi träffade en väldigt söt liten Jack Russel… Gullig liten tik…

13-jag-och-nicki-karlekJag och kärleken i mitt liv… Jag älskar dig Nicki!

14-jag-och-nicki-softarJag lånade Emils lilla solstol. Passade på att njuta av den varma goa solen =)
Nicki tog det hela väldigt piano…

15-nicki-fangar-festisNicki got unleashed and caught a festis…

16-natalieKusin Natalie =)

17-malin-maya-och-natalieMer kusingos! Malin, Maya och Natalie!

18-lasse-gar-i-malNummer 125, LARS LINDBERG! Med en sovande Julia i pulkan =)

19-dessan-gar-i-malNummer 124, DESIREÈ GÖRANSSON! Med Lukas i pulkan =)

20-elina-gar-i-malELINA GÖRANSSON! Också min kusin =)

21-nicki-och-jag-fin-bildMalin tog en fin bild på Mig och Nicki. Tack för det gumman!
Kanske blir det här en förstoring sen?

22-kaffekoppMalin tog kort på Mammas kaffekopp också *haha*

23-mamma-och-lenitaMormors äldsta och yngsta ungar.  Mamma(47) och Lenita(24), det skiljer 23 år på dom =)

24-lenita-och-mamma-leker-ankorI väntan på prisutdelningn lekte Mamma och Lenita ankor… vaggande gosade dom sig fram över golvet…

I skrivandes stund spelar dom Min och Nickis låt på radion, Takida’s ”Curly Sue”.  Citat ur låten… ”I love you till the day I die…”

25-prisutdelningPrisutdelning. Alla barn fick diplom, medalj och en STOR godislåda…

26-ronnyMin gosbror Ronny! Han och Ingvar kom ner en dag senare än Mamma och Malin…

27-lenita-bokar-resaLenita bokar sin tågresa ner till Stockholm/Arlanda… För imorse gick hennes flyg mot Grekland! Hon ska gå en seglarutbildning där, med hopp om att få jobb där sen! Häftig brud det där =)
Ibland vill jag också våga sticka iväg så där… fast jag har ju djuren att tänka på också. En dröm är att åka ner till Spanien och jobba som volontär på SOS Animals hundgård som tar hand om hemlösa hundar…

28-morfar-paskfinMorfar(alias Gobben) hade gjort sig påskfin i gul skjorta…

30-fruktsalladDen mycket goda påskmiddagen hos Mormor avslutades med en enorm fruktsallad =)

31-fruktsallad-med-punchgradde… med PUNSCHGRÄDDE! Fruktsallad med punschgrädde e något av det bästa jag vet =)

32-mamma-har-lanat-lenitas-hatt1Mamma, nu kan du glömma att du inte klär i huvudbonad! Du e ju jättevacker!

33-anglapink1Kvällen avslutades med änglapink(gult kamomillte) och Robinson…
Tyckte det va så gött när Billing tryckte dit Mika, sa att hon hade överklassfasoner. Japp det har hon!(säkert en bra människa ändå, men passar kanske inte in så bra i ett överlevnadsprogram)

Nu ska jag klä på mig och gå ut och gå med Nicki, Mamma och eventeulla andra som vill följa med =)

PUSS & KRAM

2 svar to “Påskafton i efterskott…”

  1. Lenita Says:

    Styggbilden får du gärna också ta bort. Inte kul att detta dyker upp om man googlar mig.

Kommentera

