Påskkärringar och påskgubbar på Ica Svenstavik!

Det har varit en riktigt bra dag idag med, även om jag inte hade lika mycket kraft kvar idag som igår…
Morgonen började bra med många glada miner, roliga upptåg och sminkning av nästan hela personalen =) Skitkul!

Jag tog tillfället i akt och lekte paparazzi a’la Ica Svenstavik…
Lyckades fånga ALLA som jobbade idag…

josefineJosefine i full färd med att göra sig ännu finare…

monaVåran ”frukthäxa” Mona =)

andersAnders… med rosiga kinder *fniss*
lottaGo och glad… Lotta!

curtMin underbara chef Curt!

sofieSofie bakade idag… Hihi, och jag som hade lagt jättemycket bröd tills idag =)

lasseLasse(som e pappa till två av min kusiner, Lukas och Julia) säger YO!

daniel3Daniel hade också blivit pyntad =)

christianChristian svarar i telefon när någon ringer, vilket det gör stup i kvarten… Han är nästan helt blind men fixar livet på ICA suveränt ändå. Han är verkligen till stor hjälp =)

gunillaGunilla skiner som en sol =)

catarinaCatarina har fullt upp med att fylla på godis i dessa påsktider….

ingegerdIngegerd va tyvärr den enda som inte riktigt ville fastna på bild…

gunnarGunnar med termometern i högsta hugg… Kan jägarfläsket va klart snart tro?

cleoCleo! Som oturligt nog fick åka hem igen efter hon jobbat en liten stund eftersom hon kände sig ”grön i ansiktet”… Mådde inte så bra =( Krya på dig vännen min!

johannesJohannes mitt uppe i frontningen… *ursäkta den dåliga bildkvalitén*

kickiKicki i juicehyllan…. ovanligt va? *fniss*

lolloLollo hade fullt upp med sillen idag =) *Mmmmm nu blev jag sugen på sill, tur jag har två burkar i kylen*

Dagens bästa påsk-sms fick jag av Alf…

”Ja, då va man på väg igen. Aschlet fullt av stickor! Glömde polera kvasten, o inte hitta jag kattfan heller, så jag tog grannens, den är röd, så nu får de andra krringarna nåt att skratta åt. Men jag har iallafall en espressomaskin med mig, man är väl modern.Vi syns på Blåkulla! GLAD PÅSK”

Jag fick ett litet ”special uppdrag” av Lotta idag. Jag skulle göra 8 st jättestora påskägg, som skulle va proppfulla med godis. Slås in i celofan skulle dom också…

godisagg3 kilo godis i varje ägg blev det! Holy!

Nu har Nicki och Cooper(han kom hit idag istället för imorgon) fått varsitt grisöra… Mums… Själv väljer jag mintwafers med chokladöverdrag =)
Findus är mycket misstänksam på vad Cooper e för en prick…

paskagg-i-celofan1Åtta fyllda och inslagna påskägg. Fina va?

vanjaHej då butiken!
Kvart över sex fick jag göra kväll. Skönt =) Nu blir det en liten minisemester på fyra dagar…. Sicken lyx va?

Jag e rätt trött så nu ska jag bara göra kvällssysslorna innan vi ska gå och knoppa…

Ni kanske kommer ihåg att jag skrev imorse att jag va kramsjuk… Det e tur att jag har en kramsjuk chef också så jag får mitt krambehov tillfredställt även på jobbet =) Tack Curt, du e så go!

Kram och god natt!
Och en liten puss på kind…tihi… Natti natti!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

